Life, the Universe and everything according to Me!

Life, the Universe and everything according to Me!
(>")> <("<)

måndag 1 februari 2010

Kors i taket!

Idag är en märklig dag!
Inte märklig på ett dåligt sätt utan bara märklig...

Det hela började med att jag vaknade rätt sent och bestämde mig för att gå direkt ner på stan för att kolla om jag mot all förmodan äger några pengar. Jag är antagligen den sista personen på jorden som inte använder telefon och internetbank. Ja, förutom alla stackars människor i u-länderna så klart... stackars satar!
Hur som hellst!

Jag tittade på termometern och rynkade inte ens lite grann på näsan utav att den visade -20. Märkligt...
Tänkte sminka mig men bestämde mig efter en titt i spegeln att jag skulle skippa det och låta hyn vila och få lite frisk luft.
Märkligt...
Fick en komplimang utav en helt främmande människa att jag såg fräsch ut.
Märkligt...

Kollade mitt saldo och hade faktiskt pengar.
Märkligt...
Efter att ha tagit en latte med tjejerna på salongen och haft ett spontant personalmöte, som gav mig stort hopp för framtiden, gick jag hem och tog hand om disken utan att svära och spotta vilt.
Märkligt...
Satte mig sedan vid datorn för att kolla mailen och hade fått ett meddelande från Schenker att jag snart har ett paket att hämta.
Visade sig vara skorna jag köpt på Tradera i början av december som jag fullkomligt gett upp allt hopp om att någonsin få se. Skorna som jag sörjer varenda dag och vars säljare jag dagdrömmer om att tortera till döds.
Märkligt... (alltså inte att jag dagdrömmer om tortyr utan att skorna plötsligt dyker upp från ingenstans)

Plötsligt så ringer telefonen och vem är det, om inte min tidigare psykolog som vill ringa och be om ursäkt för det brev jag tidigare mottagit (se inlägg "Psykjävlar!"), och som ville boka in mig så fort som det passade mig för att disskutera alternativ och mediciner.
Märkligt...
Sist men inte minst så har tv.3 tagit bort de fruktansvärda dubbelavsnitten utav "Funniest pets and people" och ersatt dem med dubbelavsnitt utav "Sex and the city". Hallellulja!
Märkligt...

Så just nu så sitter jag och bara väntar på att någonting ska gå åt pipsvängen. För inte kan väl en dag vara så här bra och positiv utan att någonting går åt helvete för att balansera upp den?

Wait for it... waaaait for it... Eller kan det helt enkelt vara så enkelt att det finns dagar då allting är förvånandsvärt positivt?
Dare to believe?!

Och så helt plötsligt informerar de om kvällens film på 3´an; "13 snart 30"...
Jag visste det... There is no such thing as the perfect day!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar