Life, the Universe and everything according to Me!

Life, the Universe and everything according to Me!
(>")> <("<)

måndag 18 januari 2010

Dag 1

Så då var man till slut här då; i bloggträsket.
Jag som svurit på mitt arv att jag aldrig skulle bli en bloggare, då det, enligt mig, gör att man omedelbart förvandlas till en blond, hårdsminkad, mode fanatisk tonåring som försöker se ut som en Slitz modell på sin profilbild som tagits på laptopens webcam.
Men sen så tänkte jag häromdagen att så jävla bitter och cynisk kan jag väl omöjligt vara och satte mig vid datorn för att forska lite i ämnet.
Det visade sig att jag inte alls var bitter och cynisk, utan korrekt.
Åtminstone gällande de så kallade "populäraste bloggarna" enligt Aftonbladet, Expressen och andra stora nyhetsforum. Man fick leta riktigt ordentligt för att hitta någonting annat än sidor fylla med glittrande hjärtan, rosa explosioner, urringningar och kändisbilder.

Så då bestämde jag mig för att börja blogga jag med. Så att utbudet blir lite större om man nu mot all förmodan tycker om att läsa om annat än vad en 18 åring i Stockholm rekommenderar för nyans utav rosa dag för dag.

Så!
Det är jag som är Ando, och jag är en helt vanlig 27 årig frisör/stylist som precis som alla andra lider utav neuroser, ångest, taskigt självförtroende och förvirring. Och självklart har jag som alla andra positiva aspekter i mitt liv också.
Jag har en underbar familj till exempel. Fylld med mycket originella karaktärer.
Jag är gift med en underbar man och har enligt mig själv världens roligaste jobb.
Jag har vänner som man kan räkna med i vått och torrt, i fred och krig och som jag skulle gå över lik för, och jag har nyligen blivit med katt.

I min familj ingår även ADHD som sätter en liten extra spännande twist på vardagen. Den ger mig alla möjliga roliga ideér som att tatuera sig lite då och då utan att tänka efter, baka bröd non stop i en vecka som kamin mannen, eller så bestämmer den åt mig att jag måste sova 18 timmar per dygn som en katthona. Den är mycket oberäknelig så vi får väl se hur länge den kommer tycka att det är okej att jag har en blogg. Rätt som det är så tröttnar den och då vill den hitta på nåt annat istället.

Vi får se hur långt det håller, men så länge det väl gör det så kan jag lova att denna blogg kommer vara allt annat än tråkig!

To be continued!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar