Life, the Universe and everything according to Me!

Life, the Universe and everything according to Me!
(>")> <("<)

onsdag 27 januari 2010

Psykjävlar!


Nu är jag förbannad! Inget ovanligt med det iofs, men idag blev jag extra förbannad på landstinget.
Jag fick för cirka 10 år sedan diagnosen bipolär sjukdom 2, och har sedan dess medicinerat för det.
Medicinerna har varierat beroende på vart i världen jag befunnit mig och vilken typ utav läkare jag träffat, men oavsett vad jag fått utskrivet så har jag aldrig riktigt tyckt att det fungerat för mig. Det har fortfarande varit någonting som inte gjort att jag inte mått 100% bra.
För nån som inte lider utan någon form utav "hjärndiagnos" kanske fnyser lite nu och skakar på huvudet.
Vadå, det är väl bara rycka upp sig och bita ihop som alla andra, eller hur?!
Till dessa ignoranta tragiska personer vill jag bara informera att mental ohälsa var den första typen utav sjukdom som dokumenterades.
Så riktigt varför det fortfarande är så tabu att erkänna att man lider utav en sådan sjukdom förstår jag faktiskt inte.
Själv blir jag som på bilden en riktigt dålig dag ;).
Nu till varför jag är så förbannad på landstinget!
För ca ett halvår sedan fick jag träffa en ny läkare som efter lite efterforskningar i mina journaler kom fram till att jag antagligen har en felaktig diagnos.
Vilket för mig skulle förklara en hel massa obesvarade frågor då jag, oavsett psykolog sessioner och mediciner i tio års tid, fortfarande inte mår riktigt bra.
Hallellulja!!
Även om jag skulle bli rätt irriterad om det visade sig att det stämde med en feldiagnos, så skulle jag ju ändå isf få svar på vad som verkligen är fel på mig.
Så denna läkare säger åt mig att gå av mina mediciner helt och hållet för att det ska bli lättare att göra en ny så kallad utredning.
Och självklart som alla duktiga patienter gör jag ju precis som hon säger.
För alla er som någon gång provat någon form utav opiater eller andra tyngre droger vill jag bara säga; en avtändning från 200 mg Zoloft/dag är värre än allt annat! Plus att den håller i sig i typ tre veckor efter att man slutat ta dem helt och hållet.
Kul!! Not!!
Efter att jag slutat med Zoloften så fick jag komma på ett nytt besök för att se hur jag "mådde" och för att disskutera andra möjliga diagnoser.
De visade sig vid det här laget att jag tickade alla boxar i ADHD mappen.
Så de beslutade sig för att sätta mig på en utrednings lista innan jul och det var det sista jag hörde från dem, tills imorse!
Imorse kom ett brev med posten från Landstinget Västernorrland. Jag blev överlycklig då jag självklart trodde att det innehöll en kallelse till utredning.
Brevet innehöll ett papper med följande text:
Vi har vid styreelsemöte beslutat att dwt inte finns grund att göra en uttredning.
Ok...
Finn massor med fel!
Inte nog med att det är ett analfabet som fått jobbet att skriva brevet, det är fullkomligt respektlöst mot mig som patient!
Ingen förklaring, ingenting! Bara så där, de har beslutat vid ett påhittat styrelsemöte att det inte finns grund att göra en utredning.
Det handlar om brist på resurser och pengar! Jävla satans hycklare!! Om man har en patient som stämmer in som handen i handsken gällande definitionen utav ADHD, så gör man ta mig fan en utredning på denna oavsett om man har resurser eller inte!
Man kan ju inte bara förbereda denna patient genom att plocka bort mediciner osv och sedan bara kasta ut henne i regnet och hoppas på det bästa!
Nej usch!!!
Och när jag väl provade att ringa för att uttrycka exakt vad jag kände så hade telefontiden gått ut med en timme! )#¤%&¤&/¤#!
Imorgon kommer det vara någon olyckligt lottad sate som kommer få en avhyvling PÅ telefontid!!
Psykjävlar!!!

1 kommentar:

  1. Först och främst, that shit is gold. Även telfonsamtalet imorgon, det kommer vara mad och jag skulle betala feta pengar för att höra det! Nåja. Krya på dig :)

    SvaraRadera