Life, the Universe and everything according to Me!

Life, the Universe and everything according to Me!
(>")> <("<)

måndag 25 januari 2010

Sent nyårslöfte!

Jag har gjort lite efterforskningar på webben om nyårslöften då jag inte kunde komma på ett enda vid vårt senaste års skifte. Jag vet, rätt sent ute, men bättre sent än aldrig.
Jag hittade alla möjliga löften från alla möjliga delar av världen.
Ett som jag fastnade för rätt hårt var en tjej i Irland som lovat att ta ett kort om dagen under hela året för att sedan frammkalla dem och göra ett fotoalbum om det gångna året.

Det bestämde jag mig direkt för innan min realitet slog mig som ett baseballträ i bakhuvudet. Om jag nu skulle ta en bild om dagen under detta år, så skulle nog minst 250 av dem se exakt likadana ut. Vilket vill säga föreställandes mig, i soffan, med datorn.
Och hur kul skulle det fotoalbumet vara att visa för sina gäster, nära och kära?

"Ja, och detta året så gjorde jag... jaaaa... hmmm.... Kaffe någon!?"

Nu låter det som att jag lever världens tråkigaste liv och att jag borde antagligen släpa mig ur soffan och skaffa ett, men så är faktiskt inte fallet.
Nej varför alla bilder skulle föreställa mig, i soffan, med datorn beror endast på att detta året har jag vigt till studier på distans. Inte så glamouröst men nädvändigt.

Varför hade jag inte kunnat få denna underbara idé till nyårslöfte utav denna irländska tjej för tre år sedan?
Då jag precis flyttat till Perth- Australien och då varenda dag var ett nytt äventyr. Vi hade väl iof nån romantisk idé om att vi skulle ta en massa bilder och skicka hem för att dela våra år i paradiset med familj och vänner.
Vi köpte en svindyr kamera som vi tog MAX 100 bilder med på två och ett halvt år och som vi sedan bytte bort. Förvisso mot en mycket bättre, mindre och dyrare variant (Tack Pappa!! ;)) men ändå.

Så då är jag ju tvungen att komma på nåt annat att lova detta år.
Jag bara vägrar köra de gamla klyschorna om träning, spendera mindre pengar eller sluta röka. Nu gäller ju iof inte det sistnämnda för mig längre då jag slutade röka ifjol.
Kanske man borde använda sig utav det löftet ändå så är man ju redan klar! Vad enkelt!
Men nej...

Fick boken "DU ÄGER", skriven utav Mia Törnblom, idag utav min Mor.
Kanske det är någonting sånt som hon predikar som man ska lova. Jag lovar mig själv att skaffa bättre självkänsla i år.
Det är ju inte fy skam!
Tycka mer om sig själv som man är och sluta vara så jävla avundsjuk på alla supervackra, smala framgångsrika jävla människor. Det vore ju skönt!

Eller kanske man inte måste lova nånting ändå!

Jo, en sak kan jag lova efter att ha slängt ett grisöga på tv´n i bakgrunden.

Jag kommer Aldrig under detta år se programmet "Fantastiska Nöjen"!
Huvva!!!
Så, då var det klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar