Life, the Universe and everything according to Me!

Life, the Universe and everything according to Me!
(>")> <("<)

tisdag 19 januari 2010

Panik

Okej jag har ett enormt problem!

Min bästa vän ska gifta sig på min födelsedag!
Inte för att det är ett problem det där med min födelsedag, utan just det att det råkar vara mindre än en månad dit!
Och hon bor i KAPSTADEN!!

Hur i hetaste h..vete ska jag få tag i pengar till en sista minuten biljett t/r till Sydafrika?
Råna en bank? Ta ett banklån? Vilket är fullkomligt omöjligt när man haft en period där man tyckte att det var onödigt att betala räkningar om ni förstår vad jag menar.

Så betyder detta att jag kommer MISSA min plast systers bröllop!? Hon fyller dessutom 30 bara några dagar innan. &%¤&#%¤#"!

Apa!
Om jag skulle sälja min Cornish Rex katt så skulle det täcka upp för resan dit. Men det betyder att jag måste simma hem och sedan kidnappa tillbaka min lilla bäbis. Alltså inget alternativ.

Undrar hur lång tid det skulle ta att lifta till sydafrika. Lifta med bil så långt det går och sedan gömma sig i lastrummet på nån läskig färja.

Kommer ihåg nån dum bok som man fick läsa på lågstadiet om en liten pojke som åkte med sina föräldrar på bilsemester, klev ur bilen nån stans i mellersta norrland för att hans katt eller nåt rymt, blir kvarglömd och tvingas gå hem genom typ hela sverige.
Hur som hellst.
Enligt den boken, om jag inte minns fel, tog det honom ca tre veckor från punkt A till punkt B, som låg nånstans i södra Sverige.

Så han lyckades mot alla odds ändå ta sig dit han skulle, så då borde väl jag också göra det.
Idag skulle jag nog tycka att den bokens dolda handling var om en stackars försummad pojke, så osynlig inför sina föräldrar att de glömmer honom och låter honom gå hem.
Men, men.
De borde gjort en uppföljare om hur föräldrarna blivit anmälda till Socialtjänsten och den stackars undernärda pojken blir placerad i en fosterfamilj där pappan aldrig är hemma och mamman är vin alkis.
Den skulle då isf ingå i gymnasieskolplanen.

Tillbaka nu till mitt problem!
Hjälp!!
Jag tvivlar på att jag hinner fram i tid om jag ska lifta, och jag lär väl ändå bli våldtagen och mördad nån stans på vägen. Eller såld som slav till nån galning! Nej, det går bort att lifta.

Satsa alla pengar man har för tillfället på V75 kanske och hoppas på det bästa. Eller Triss lotter?

Faan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar